fredag 12 november 2010

Fjärilen pratar

Enligt Solöga vill nässelfjärilen säga:
"Skapa en ny grund att utgå ifrån och lycka och harmoni kommer att infinna sig. Din gåva är att skapa och bygga något nytt."

Det känns så fint. Så otroligt talande till mig just nu.
Där jag mitt i all förvirring upptäcker klockan fyra på eftermiddagen att jag bara har en tröja och leggings. Och ingen kjol. Så brukar jag aldrig någonsin gå runt. Det gör jag fortfarande inte, åtmintone inte frivilligt.
Med förvirring och ganska mycket kaos runt mig just nu så försöker jag ändå formulera en struktur för en lycklig framtid. Jag försöker hålla ordning, rutin och att bli bättre på att känna efter hur saker känns i magen och i hjärtat. Jag upptäcker hela tiden hur mycket det är som inte är efterkänt. Det är både jobbgit och tragiskt, samtidigt som jag känslan av bättre-sent-än-aldrig. För så är det ju.

Inga kommentarer: