torsdag 4 november 2010

Kranium hjärta spets

Det här är min senaste kreation som äntligen blivit klar. Ett gammalt halsband med glaspärlor från loppis tjänstgör som bas. Sedan har jag fäst en akrylplatta med spets (från Panduro) med en rosett av spetsband och ett fågelkranium. Exakt vad det är för fågel vet jag inte. Men jag har vitnat/rengjort benet med litet klor. Tyvärr var näbben bruten, så den är limmad. Men det tycker jag inte gör så förskräckligt mycket. Kraniet hittade jag i somras i en tånghärva vid havet. Och det har legat och mognat tills nu.Nu lär det dock dröja ett tag tills det blir mer nygjort pyssel eftersom mitt pysselbord står i sovrummet och där är pågår torkning efter avloppsvattenskada för fulla muggar. Så jag lever i exil rent pysselmässigt, men samtidigt kanske det bara är bra för då blir det litet mer tid till virkning och annat.