torsdag 11 november 2010

Was ist ist

Einstürzende Neubauten. Mitt favoritband. Det är litet roligt att jag hela tiden hittar nya saker att se på under konserterna. Jag hittar ständigt nya ljud att lyssna till och nya favoritlåtar. Det är väldigt kul att hela tiden tycka att de blir bättre för varje gång jag ser dem.Förra torsdagen och fredagen spelade de på Vega i Köpenhamn. Och det är drygt tio år sedan jag såg dem för första gången.Nästan det bästa var Moser/Meyer. (Rudi Mosers sidoprojekt). Jonas köpte också en dvd med Alexander Hacke. Den ser jag fram emot att spana in snarast. Jag är inte van vid att sidoprojekt är så underhållande och intressanta.
Det enda klagomålet på konserten är den öl-gapiga brölkören som besökte fredagens konsert. Oljud passar bäst på scen tycker jag.

Inga kommentarer: