tisdag 16 november 2010

Sent i november

Inte för att det har hunnit bli sent i november ännu. Men jag tjuvstartar litet. Det är tillräckligt ruggigt, mörkt och mycket läge för Tove Janssons Sent i november.
Det blir mörkt tidigt om kvällarna och lägenheten är på väg att än mer transformeras mot kaos.
Imorgon kommer någon slags personal och de ska bryta upp sovrumsgolvet. Förhoppningsvis så räcker det med sovrumsgolvet så att badrummet och köket kan få vara i fred. Sedan ska fukten torka. Det ska ta mellan fyra och sex veckor. Precis som i Lars von Triers Riket så känns det som om fukten i golvet gör skikten mellan världarna tunnare.
Jag håller andan. Jag vet inte vad som ska komma då golvet bryts upp. Men jag kan inte göra så mycket mer än att packa ihop alla saker, trängas med dem och att fly in i de fantasivärldar som jag trivs bäst i.Och då passar Tove Jansson otroligt fint. Ännu bättre blir det med en kopp kaneligt te.Det är så fint. Ingen var ute i regnet. Det är november.

Inga kommentarer: