onsdag 10 november 2010

Skogsarmband

Med en kedja, några billiga träpärlor, ett gäng gröna glaspärlor och ett par klumpar cernitlera har jag gjort det här armbandet.Det kan vara bra att klicka på bilden för att se detaljerna tydligare.
I cernitlerebollarna har jag använt flera olika färger för att få litet träliknande effekt. (Med teknik från Cynthia Thorntons bok Enchanted adornments)Sedan har jag stoppat in metallpinnar med runt huvud innan jag gräddade dem.
Jag har också polerat upp cernitlerebollarna med väldigt finkorniga nagelfilar. Typ grovlek 4000. Jag tycker att det ger litet lagom glans och så ser det litet proffsigare ut.
Mörkbrunt känns väldigt höst och kompost just nu även om vintern är på väg. Men eftersom den skånska vintern mest är jord och fukt så passar den här in i säsongen ett tag till...

2 kommentarer:

Sofia sa...

Häromdagen hittade jag en hel bunte med mininycklar och stjärnor och trollsländor till en billig penning (Pärlgrossisten på Värnhem säljer ut allt) så nu ska jag börja göra mina egna Drömsmycken. Och misslyckas jag helt så återkommer jag till dig ... ;)

majjsan sa...

Åh vad roligt!!! Hoppas att det går bra. Du kan alltid återkomma till mig oavsett. Jag är nyfiken på hur det blir!

Pärlgrossisten är jättebra. Och de har väldigt snälla människor som jobbar där.
:)