tisdag 23 november 2010

Det hjälper med en flygande groda

När det är kaos och sorg, vilket mitt liv består av ganska mycket just nu så gäller det att använda all kraft som finns för att hålla humöret uppe och verkligheten uthärdlig.Just nu tycker jag att det lättar litet då jag tittar upp i taket där hemma. Där svävar en groda i balsaträ som jag köpt på Kupan i Östersund för 25 kronor. Den ser arg ut, men är hejdlöst färgsprakande och kitschig. Det hjälper faktiskt en hel del för min del att omge mig med vackra och peppande saker.Jag har också bestämt mig för att inte fira jul i en kaoslägenhet i ett snöblaskigt Skåne, utan det blir jul i Jämtland som vanligt. Och med det fler chanser til norrländska loppisfynd.

5 kommentarer:

Lit de Parade sa...

Söööööööööööt groda :-D


M @ Lit de Parade

majjsan sa...

Tusen tack! Den är gammal och sur. Men det är bra med sådant man kan lita på tycker jag. :)

Kajsa sa...

åh, vilken galen och härlig groda! :)

Pella sa...

Jag vet precis vad du menar. Jag har en liten gyllene fågelbur i mitt sovrumstak och där inne sitter en fågel. Inte en riktig såklart och burdörren är öppen så att den ändå inte ska känna sig fångad. Jag blir glad när jag ser den. Ett djur som inte är fånget i bur och en riktig finsak med fint minne för mig... Kram i höskrusket.

majjsan sa...

Vad härligt det låter. Jag tror att det är bra med litet svävande saker där hemma. Så att man inte glömmer bort det där drömska flygandet.
kram