måndag 26 oktober 2009

Ruter ger klöver och kanske också mer


Jag är ingen spåkvinna. Men jag försöker att lyssna inåt och låta suset i blodådrorna och mina inre röster komma till tals.
Jag kommer från samma atomer som alla andra och tids nog ska jag återvända till universums atompool. Vi delar på alla atomer, på allting. Jag tror att om jag bara lär mig spetsa öronen så kan jag ta in den viskande sanningen. Jag kan få veta hur allt är och hur det ska bli. Om jag bara vågar. Jag försöker, men bilar, mitt eget tjattrande, ljusföroreningar och mycket annat stör min koncentration. Jag måste anstränga mig mer. Lära mig lyssna ännu mer, för svaren drunknar.
Men ibland, då jag befinner mig mitt allt flöde så kommer en liten vägledning. Ett tappat spelkort på marken.

Ruter fyra:
Ekonomiskt uppsving. Du får bra råd från någon som är äldre än du är. Följ råden och du kommer att uppnå framgång. Framgången kommer dock sakta, varför det gäller att vara tålmodig.

Inga kommentarer: