tisdag 6 oktober 2009

Det goda i livet

Jag skulle inte vilja påstå att det är särskilt ofta som jag blir eld och lågor över konstutställningar. Men när Sveriges kanske allra vassaste och mest glittrande konstnärinna Mia Mäkilä kommer till dödscoola galleri Neon är undantaget ett faktum. Massor av pepp, även om inte utställningen är förrän till våren så längtar jag redan.Jag vet inte om det kan bli mycket bättre än svartvita spädbarn med näbb och hatt. Jag blir lycklig av att se det. Desto mer jag kollar desto bredare växer sig leendet.Det är så underbart skruvat att det nästan går av.Det kommer bli så sjukt bra att jag kommer tappa andan och inte få fatt i den igen på flera timmar. Det är så underbart befriande att kolla på Mia Mäkiläs grejer och jag blir verkligen glad ända in i själen bara jag tänker på dem.

Inga kommentarer: