onsdag 27 januari 2010

Vemod

Var kommer vemodet ifrån?
Jag kan inte minnas att jag släppte in det.
Men här sitter det.
Likt förbannat.
Och det stirrar på mig litet i smyg, så där att det börjar krypa i benen och hjärnan känns ofrivilligt kolsyrad.

Vad gör man då man är 28 och inte tycker att det är så underhållande att gå ut längre? Vad gör man då man varit bakfull klart. Iallafall varje helg. Måste man laga fina middagar, diskutera tv-program och planera avel då?
Vad gör man då man är trött på det och inte är sugen på tv, storpack Pampers eller att arbeta sig till ett blodigt magsår.

Är det bara det här? gnyr en liten vilsen lilla My där avlägset i medvetandet.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Hahha jag var totalt Lilla Myig häromdan :)

Hmm man kanske skaffar sig en ny hobby men jag tycker du redan verkar ha en massa hobbys.. neh jah har inga bra tips jag sitter ju bara hemma och flummar :)

majjsan sa...

Men att sitta hemma och "flumma" är väl jättebra. Jag tror många borde göra det enormt mycket mer!
Ja, man får väl gå ännu mer upp i alla sina intressen. Det är faktiskt inte alls så himla dumt det heller. Men måste nog vänja mig vid tanken.

Och Lilla My är bra, även om hon kan kännas nog så obekväm ibland :)