fredag 15 januari 2010

En känsla av klarhet

2010, förändringarnas år.
Jag har börjat skölja näsan på morgonen. (Jag började idag)
Jag har gjort det på yogan några gånger, men nu var det dags att göra kunskapen till en vana hemma.
Det är inte så obehagligt som det låter att skölja näsan. Det är ganska enkelt. Om man inte gör som Jonas och väger upp saltet (1,8 gram per 2 deciliter vatten) på en liten brev/knark-våg så att lösningen ska bli optimal.

Men när jag väl är klar så är det precis som yogaläraren säger; man får en känsla av klarhet. Sinnena blir mindre grumliga.
Då saltvattnet flödat runt i skallen en liten stund händer det inte bara något med snoken utan med känslan.
För mig är det som att rensa ur alla dumma tankar som rinner runt i huvudet. De sköljs bara ut!
Det är en helt fantastisk känsla. Och ett handgripligt sätt att göra sig kvitt ruttna tankar på huvudets insida.
Kanske tycker du att det låter dödsflummigt. Men jag känner mig renad och fri från tunga tankar. Fri från snor.

Inga kommentarer: