onsdag 20 januari 2010

Jag behöver inte befatta mig med skit

Den här inför-Broloppet-träningen sätter verkligen fart på mina tankar. Och på ett bra sätt. Igår joggade jag för första gången i mitt liv utan att tycka att det var tråkigt.
Det kändes bara bra att få vara ensam och inte tänka på någonting särskilt.
Vilken seger.

Jag jobbar stenhårt på att försöka få litet struktur i tillvaron.
Det låter hemskt torrt och tråkigt.
Matlådor, städning, dygnsrytm och allt annat som jag i flera år har tyckt varit töntig Svenssongöra börjar nu bli en smula intressanta.

Dammråttorna har växt sig stora och förökat sig fritt. Hela min existens är hotad och jag får nästan inte plats hemma. Hotbilden har börjat bli allvarlig.
Jag mår inte bra av att inte ha några rutiner. Så nu är det förändring på gång. Det är jobbigt, men väldigt bra.

Och så försöker jag sluta göra allting som jag mår dåligt av. Bara lägga av helt enkelt.
Jag kan välja bort allt som jag inte trivs med. (Tråkigt umgänge, dåliga tv-serier, kaloriräknande, ångest, värdelösa fester)
Det tillför bara negativitet och jag har ingen lust att vara offer för det.

Inga kommentarer: