torsdag 28 januari 2010

Lita på mig själv

Jag tror att visdom och tecken på var jag kan hitta den finns runt omkring mig.
Framförallt tror jag att djur och växter vill kommunicera.
Och jag vill så förtvivlat gärna lyssna.

I natt kunde jag inte sova, vaknar till en zombietillvaro och vare sig pigga fruktdrinkar eller den gamle trotjänaren kaffe vill ställa upp som lindring.
Zombiejaget kör ut till Sjöbo där jag har intervjuer bokade.
På vägen, i snöslask, lesshet och kilotunga ögonlock springer en liten rödräv genom skogen.
Jag är själv på vägen.
Räven springer fram till vägkanten.
Sedan stannar han upp och tittar på bilen.
Och sedan på mig.
In i mina ögon.
Den är så liten och så skör ut.
Men den ser inte rädd ut och jag har gått om avstånd så det är ingen risk att jag ska köra på den.
Sedan tvärvänder räven och springer in i skogen igen.

Enligt Solöga vill räven ge mig visdomen att jag ska lita helt och fullt på mig själv och mina förmågor. Min gåva är att ha ett sinne.

Rävar klarar sig bra för att de litar på sig själva och sina förmågor.
Den här kunskapen ska jag andas in och bli ett med.
Tack räven!

Inga kommentarer: