måndag 30 augusti 2010

Inte så mycket tur

För några dagar sedan hämtades bilen på verkstan. Det blev dyrt, men bilen var hel och allt kändes strålande. Trots allt.
Jag kände tacksamhet för att jag kunde ta hand om bilen, mig själv och att jag kände mig nöjd med livet.
Jag och Jonas firade det hela med att åka ut till skogen för att grilla och bara vara. Fladdermössen cirkulerade ovanför våra huvuden och vi eldade små pinnar. I två timmar stod bilen på en parkeringsplats nära Häckeberga slott.
Då vi kom tillbaka till bilen hade någon smällt in rutan och slulit gpsen. Det var glas överallt och bilresan hem var väldigt kall. Därav nuvarande förkylning.
Det är verkligen en tålamodsprövning. En prövning i humöret och naturligtvis ett funderande över vad som ledde till detta.Kanske är det ett prov på att komma över världsliga ting och bara försöka hitta lyckan iallafall. Men visst blir man sur på det oprovocerade i att förstöra en bilruta för att stjäla en gps som ligger i handskfacket. En billig gps dessutom.Jag tror iallafall på att försöka möta det allt med kärlek. Det måste löna sig. Om inte annat så är jag fortfarande väldigt glad.

Inga kommentarer: