måndag 23 augusti 2010

M'era Luna

Efter Emmaboda så svor jag att jag aldrig mer skulle åka på festival. Mörkt, kallt, smutsigt, härjigt och bara jobbigt.
Det tog fyra dagar. Sedan var det dags för M'era Luna. Det var tredje gången jag var där. Fem år sedan sist och tio år sedan jag var där för första gången.
Det var sagolikt roligt och bra.
Gratis dygnet-runt-öppna varmvattenduschar och väldigt många vattenklosetter hjälpte till att förhöja stämningen. Också att Jonas provade mitt armband...SysternUtklädd? Uppklädd? Var gränsen går är inte helt klart. Helt klart är däremot att jag blir väldigt glad när jag möter ett gäng fantastifigurer på vägen...Nitzer Ebb gjorde en grym spelning.Det gjorde Das ich också. Jag lyckades norpa deras trumpinne efter spelningen. Sisters of Mercy och Unheilig gjorde så där bra ifrån sig. Medan Combichrist, Faith and the Muse och Placebo var superbra.Min design på Excorsystern.Jag lyckades fastna på bild.Världens bästa syster dricker öl.Mer IsabellIsabell var ett populärt kameramål för diverse fotografer.Jonas dricker öl.Jonas gothminglar, det vill säga sitter själv. Grym eldshow.Shoppingen var bra. Även om jag inte köpte någon kombinerad gasmask/bong...

Inga kommentarer: