fredag 20 augusti 2010

De dödas skrik

Skräckteater, gratis, mitt i veckan och ett glas vin i gott sällskap. Det kan för en stund skingra även de tråkigaste tankar. Man fick inte fotografera föreställningen och jag ville inte utmana ödet så jag fotade det lilla häftet man fick i entrén istället. Det var säkert lika bra, för då kunde jag koncentrera mig fullt på föreställningen.Det var riktigt ruggigt bra. Och det är aldrig fel att spendera litet tid i gränslandet mellan liv och död, gråzonen mellan galenskap och någon slags inbillad friskhet.Precis innan föreställningen skulle börja flög det flera fladdermöss runt på Hipps innergård. Underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så kul! Jag & T har pratat om att se den i sommar. Ska ta tag i det nu då! :)

majjsan sa...

Ja men gud! Det tycker jag verkligen. Det var underbart.