söndag 29 november 2009

Worship him

Efter två migräniga dygn och en hel söndags arbete var jag värd att uppsöka Kulturbolaget.
Samael såg jag på Wave Gotik Treffen, men det var mycket mycket bättre nu på KB.
Det var kul att få se Mas, basisten i Samael spela Into the Pentagram och vara glad. Det är inte så ofta man ser så kallat arga musiker glada på scen. Men jag blir verkligen glad av det. Det är ingen begravning när det är livespelning. Alla är glada och det är verkligen okej att bandet visar det också. Även om man hållit på sedan 1987.Paradise Lost har jag inte sett sedan Arvikafestivalen 1999 och jag hade aldrig vågat hoppats på att det skulle vara så här bra.
Jag är så sagolikt nöjd.
Jag är tacksam över att jag bor i en stad dit bra band kommer och att de gör bra spelningar.
Jag är tacksam över att jag har pengar och möjlighet att gå och se så många konserter som jag gör.
Jag är verkligen lycklig över det.
Men däremot, hoppas jag att min nya hälsosamma livsstil kommer att innebära att jag årminstone ibland kan använda öronproppar. Det är hemskt dumt att låta bli. Men det har bara inte blivit av att jag lagt mig till vanan att använda sådana där proppar. Och jag känner allt oftare att mina öron sviker mig.
Men just nu kan jag bara tycka att det är så otroligt värt det.

2 kommentarer:

Anna sa...

Öronproppar är ett måste för mig på platser med hög ljudnivå som uteställen, bio, gymmet mm. Har tyvärr redan hunnit få lindrig tinnitus. Var rädd om dina öron och skydda dem med öronproppar så minskar du risken att få tinnitus. Tycker du att det är pinsamt att visa att du har öronproppar på dig så an jag rekommendera apotekets hudfärgade öronproppar. De är sköna och dämpar lagomt. Dessutom så syns de inte alls om man pluggar in dem så långt som man ska göra.

majjsan sa...

Jag ska verkligen ta mig en allvarlig funderare på det där. Tinitus är inte lockande. Det är inte att jag är rädd att öronpropparna ska synas som är problemet... Det har liksom bara inte blivit av.
Men ska testa apotekets ändå.
tack!