söndag 29 november 2009

Det där med hälsan

Mina avsikter om ett väl utfört arbete är ambitiösa och på alla sätt beundransvärda. Jag försöker.
Jag försöker verkligen.
Jag gör mitt bästa.
Min kropp tycker inte om det.
Och nu är gränsen nådd. Efter två veckors influensa, varav en vecka sjukskriven börjar jag känna mig litet bättre och jobbar på...
Tills 2009 års stora plåga åter väljer att hemsöka mig.
Migränen.
Huvudvärk. Jag sätter mig i bilen och kör nio mil hem. Kräks nästan i korsningarna, men kör hem.
Sedan blir jag liggande i två dygn. Ingenting hjälper. Jag kan inte äta eller dricka utan bara kräks. Inga tabletter hjälper mer än en timmes lindring.

Nu ska jag verkligen rannsaka mitt liv på allvar.
Så här skulle det ju iallafall inte bli.
Jag skulle inte sitta med ont i magen som vara en tickande bomb som när som helst kan brisera i migrän.
Jag ska ta hand om mig själv.
Och nu är det på riktigt.
Hej då karriär.

Inga kommentarer: