onsdag 11 november 2009

Då blodet stelnat

Ibland (nu) känns varenda tanke betongtung att tänka. Varje andetag fullt av damm och inget i hela världen andas glam och lust. Må så vara. Det går över men jag vet inte hur.
Det är ensamt på kontoret och jag väntar på att inspirationen eller iallafall jävlaranammat ska slå till som ett baseballträ i bakhuvudet. Jag har väntat nästan hela dagen. I väntan på blomstertid i sinnet roar jag mig med att göra fåniga internettest.

Hur gammal är du om fem år? 33 nästan.
Vem var den senaste du träffade? en av säljarna på jobbet
Hur lång är du? 174
Vilken var den senaste film du såg? Råttatouille
Vem ringde du senast? En MC-skola i Ystad
Hur löd ditt senaste sms och till vem? primör, till Jonas
Vad är dagens planer? Skriva klart tre artiklar
Föredrar du att ringa eller skicka sms? det beror på syftet och om det är kallt. smsa med vantar är svårt
När såg du senast din mamma? Första september. Alldeles för länge sedan
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Ganska nygifta
Vilken ögonfärg har du? Blå
När vaknade du idag? Gick upp 07.25 efter minst en timme av helsjuka drömmar.
Vilken är din favoritplats? Där det är varmt och lugnt
Vilken plats föredrar du minst? Där det är kallt, instängt och många barn
Var tror du att du befinner dig om tio år? Långt från det tillstånd jag nu befinner mig i
Vad skrämde dig som barn? Mörkret, källare, mördare. Samma som nu.
Vem fick dig att skratta senast? Min syster
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
Sover du med eller utan kläder på dig? med kläder, men helst utan skor
Hur många kuddar har du i sängen? så många som möjligt, 3-12 stycken
Har du någon gång spytt på fyllan? ja
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror på. Men är det inte snö så gärna barfota.
Är du social? Ibland.
Vilken är din favoritglass? Vaniljgräddglass
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mina skulder. Köpa ett litet hus och några höns och några getter.
Tycker du om kinamat? ja
Tycker du om kaffe? hemskt mycket
Vad dricker du till frukost? kaffe, te eller vatten
Kan du spela poker? Nej
Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, men jag har alltid önskat mig en låtsastvilling!
Kan du några andra språk än svenska? Hjälpligt, men det är inte okej att vara född på 80-talet och bara kunna svenska så ja visst kan jag massa språk.
Har du någonsin åkt ambulans? Tyvärr inte
Föredrar du havet eller en pool? havet
Vad spenderar du helst pengar på? Resor, allt som känns roligt och rätt
Äger du dyra smycken? Jag har ett halsband som nog kostade nästan 200 kronor. Det tycker jag är ganska dyrt
Vad var det senaste du stoppade i munnen? En pepparkaka (tjuvstart av jesusfirande)
Vem är den roligaste människan du känner? Det måste vara jag själv, hahaha.
Välj ett ärr på din kropp? Ett nygjort ärr som jag betalade för. Cover-up för ett gammalt självskadeärr. Jag häller väteperoxid i såret varje dag för att det inte ska läka för snabbt. (Bilder och utvärdering av hela proceduren kommer snart)
Vad har du för ringsignal? Någon sony. Inte lönt att lägga ned tid på det där för mobilen är så hal och rymmer så ofta.
Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i köket av mig själv
Kan du byta olja på bilen? Jag vet inte, men jag ska prova snart för bilen ska besiktigas snart
Har du fått fortkörningsböter? Nej och jag kör aldrig för snabbt för det är bara puckat.
Vilken var den senaste bok du läste? "Det osynliga barnet" av Tove Jansson
Läser du dagstidningen? Tidningen??? Jag läser alla jag kommer över.. Tyvärr
Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
Dansar du i bilen? Nej. Men jag tränar på mitt avgrundsvrål i bilen så länge jag bor i lägenhet
Vilken radiostation lyssnade du på senast? p1
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Anteckningar från en intervju
När var du i kyrkan senast? Jag knep ett kulturpoäng då jag var inne i Domkyrkan i Roskilde sommaren 2008.

Inga kommentarer: