fredag 6 november 2009

Att hitta rätt väg

Jag älskar de vägbeskrivningar jag får av människor som bor på landet.

- Kör till skogen tar slut. Sedan ser du ett hus med halmtak. Det är jättelätt att hitta.

- Sväng vänster efter två brevlådor. Sen ligger huset precis efter 70-skylten och längs grusvägen.

- Det ligger mitt inne i skogen. Det är inte alls svårt att hitta. Bara sväng vänster vid krönet och vid det stora träder så är det höger. Och om du ser kor på båda sidorna så ska du vända.

Det är som en saga.
Intervjuandet är skattletande.
Och ibland är jag nästan litet glad.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Hahaha! Man tror att alla oroginal ska finnas i stan men nej de befinner sig på landet. Vad intervjuar du dem om? Kan du inte länka till det du gör? Vore kul att läsa:)

Btw ang den där tarottydningen.. den kommer, ska bara kännas rätt :) Vart lite ståhej här hemma men jag hör av mig!

majjsan sa...

Ja det finns massa fina originella människor som bor på landet. De vågar bo kvar i obygden, fastän det inte är "centralt" och hippt. Skriver för www.ystad.lokaltidningen.se Där finns litet av varje som jag skriver. Intervjuar folk om ... nästan vad som helst skulle jag vilja påstå.

Ingen panik med taroten. Det kommer när det känns rätt. Ingen brådska i världen!