måndag 31 augusti 2009

Karriärskifte

Från och med imorgon är jag en sådan där tjej som jobbar med media.
Vem vet om jag blir ett par kilo lyckligare, eller bara mer stressad.
Det återstår att se om jag köper några dyra märkesjeans eller börjar samla femtiotalsporslin eller något annat härligt, charmigt och personligt.
Det kanske är dags att köpa några paket fräscha tuggummin och ett diadem för att smälta in och smälta ned.

Till min förhoppning hör en ökad leendefrekvens.
Och kortisol ned och serotonin upp.

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Intressant! Vad är det du ska börja jobba med? Lycka till

majjsan sa...

Tack.
Jag ska börja jobba som journalist på Lokaltidningen på Österlen. Vi får se hur det går. Det känns spännande men litet läskigt.

Challe sa...

Maria!
Jag fick aldrig någon chans att tacka dig för gott samarbete och goda pratstunder efter avslutat vikariat. Jag vill i allafall passa på att önska dig lycka till i framtiden och jag hoppas verkligen att din kreativitet åter har börjat spira!
Ps! Diggar dina inlägg om sjukhusmiljöns "effekter" =)
Hälsningar Charlotte