onsdag 2 september 2009

Bråttombehov av billig bil

Ett fel på kontraktet till mitt fem månader långa vikariat ställer mig i en knivig situation.
Arbetsgivarsidan hade missat att skriva att egen bil var nödvändigt för tjänsten.

Jag har ingen bil. Det är åtta månader sedan jag tog körkort och jag håller fortfarande på att betala tillbaka de lånade pengarna.

Så nu återstår för mig att köpa en bil eller att inte kunna fortsätta mitt vikariat.
Skuldsätta mig ännu mer och köpa en bil för ett fem månaders vikariat eller bli av med jobbet på en gång och bli arbetslös. Det är ett svårt val.

Jag undrar vad det är jag ska lära mig av det här.
Ska jag bli mer uppstyrd? Samla vuxenpoäng och egen bil. Egen blir den inte ens eftersom jag måste låna pengarna.
Jag får väl skaffa abonnemang på mobilen, flera bankkonton och ett e-sparkonto och bil.
Uppstyrd, uppriven, inte uppgiven.

Och så undrar jag om någon har en billig bil att sälja.
Idag helst.

2 kommentarer:

Elli sa...

aii shit en bil!! du, jag postar på facebook och ser vad som händer. Det e världens bästa ställe att slänga ut nödrop. vi ses snart! puss!

majjsan sa...

Du är en pärla. Så enormt schysst.
Det här kommer att lösa sig, men jag var inte alls beredd.
Ses snart ja.
PUSS