måndag 24 maj 2010

Ouija

Mitt senaste pyssel är halsband i form av oiujabräden. Jag gjorde dem i tre olika storlekar för att se vilken som blev bäst.
Pedagogisk bild för att få en uppfattning om hur stora de är.
Jag skrev ut bilder på ouijabräden från nätet. Sedan snabbåldrade jag pappret med hjälp av kaffe och lät det torka. För att skydda pappret så smetade jag på ett lager trälim innan jag bakade in pappersbiten i cernitlera. Jag böjde också till små ringar av vanlig ståltråd för att kunna fästa kedjor i hörnen. När jag var någorlunda nöjd åkte de in i ugnen. Pappret klarade sig alldeles utmärkt i 130 graders ungsvärme. (Jag hade förberett mig på en smärre eldsvåda)
När kreationerna svalnat så lade jag ett lager täckande plast. Sedan fick det torka i ett par timmar. För att få en litet glansigare yta på ramen så målade jag ramen med svart akrylfärg. Därefter var det bara att montera kedja och känna sig nöjd.

Inga kommentarer: