måndag 3 maj 2010

Fladdermusens visdom

Alla dagar är inte lika underbara och det är så onödigt lätt att gå in i en känslostorm. Häromdagen förirrades jag in i mörkret.
Självklart kan det inte vara harmoni, ljus och härlighet varje dag. Men ångeststormarna gör ont.
Men stormen går över. Den måste kanske få finnas där litet då och då och röra om i koagulerade tankar och klibbiga ovanor.
Är det någon jag alltid kan lita på så är det Moder jord, den kära naturen. Där finns kraft och visdom att hämta när jag vill. Jag känner sådan enorm tacksamhet över att jag får existera och vistas i naturen.
Arg och sur körde jag ut till skogen, promenerade och vistades i skymningen. Fågelljud, trädljud och vindljud. Litet ovant, nästan läskigt eftersom jag inte är ensam i skogen så ofta. Men det ska det bli ändring på.
Allt kaos i skallen yrde. Stress och vardagsillamående slogs med prestationsångest och trötthet.
Kväll, men ingen ro.

Jag hittade en fin ek som jag lutade mig emot. Andades med den, försökte lugna ned mig utan resultat. Det rörde sig och vibrerade i alla buskar och skymningen blev bara tätare. Jag bad om ett budskap, en riktning i livet som jag skulle kunna jobba med.
Allt fortsatte att yra, trots att jag andades, försökte vara lugn och fokuserad.
Sedan bad jag om ett tecken som jag skulle kunna förstå, något som jag kunde ta till mig för att komma vidare i livet.
Då händer det. Där på ängen så ser jag några varelser störta ned mot mitt huvud, för att sedan byta riktning. De första tänker jag inte på, ser dem inte. Sedan ser jag att det är de här varelserna jag bett om. Det är fladdermöss som flyger runt mig. Flera stycken små fina gynnare. Jag älskar fladdermöss.

Enligt Solöga vill fladdermössen förmedla att mina drömmar är mina verktyg. Drömmarna ska visa vem jag är och vilken väg jag ska vandra. När din kropp sover så är anden fri att hämta den visdom som jag behöver.
Gåvan är att hämta visdom ut drömmarnas värld.

Jag kände mig fantastiskt träffad. Jag är så enormt tacksam över ett fantastiskt möte.
Sedan tackade jag moder jord och begav mig hemåt.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Underbart. Underbart. Detta grep mig.

majjsan sa...

Oh, vad glad jag blir. Jag kände mig så himla dum som inte begrep någonting när jag stod där ute i naturen... Kul att kunna bidra med något bra!

Anonym sa...

Tack. Jag har samma sak el får. Känner energier är på väg, flera dagar upp till en vecka innan och att ändra det går inte. Det måste urladdas.

Linda sa...

Tack för denna info..
Jag fick till mig fladdermus i min inre syn detta passade perfekt