tisdag 25 maj 2010

Festivalsommaren är snart här

Nu börjar festivalsommaren, eller rättare sagt om en och en halv arbetsdag. Det är för elfte året i rad jag ger mig ut i tält, lera och musikvimmel. Jonas har gjort eget vin, målat flaggor och borrat bandare. Jag har mest bistått med passivt gillande. Det kommer att bli fint.
Festivalsug skulle parallellt med andra ungdomsintressen tydligen gå över, sades det.
Men det var ingen fas. Jag vill fortfarande bo i tält och dricka ljummen starköl. På torsdag morgon bär det av till Siesta och jag har tagit semester från mitt fasta duktiga jobb för att kunna göra det.
Nu möts jag med viss skepsis över mitt barnsliga intresse. Vid 28 basts ålder förväntas det litet mer biltvättande och litet mindre tältpinnesnattande. Jag borde liksom ta litet mer ansvar än att umgås med plastglas på upptrampat gräs. Jag borde ägna mig litet mer åt karriär och avel än livsbejakande.
Det skiter jag i.
Jag har valt en annan väg.

1 kommentar:

m_sister sa...

Hej! Kommer inte ihåg hur jag råkade hamna här men kände en brinnande lust att få kommentera inlägget. Avundsjuk! Jag vill också dit och dricka ljummen starköl, få ett härligt dammlager över allt man äger, gå på överfulla bajamajor och insupa den härliga bakfyllestämningen dagen efter ett riktigt lyckat festivalade. Hade jag haft råd så hade jag tagit med mig ungen och dragit dit på stört. Är också 28 och min festivalådra har inte heller växt bort. Hoppas du får en riktigt trevlig helg!