tisdag 11 maj 2010

Nässlor

Nässlor finns det gott om just nu. Det är trevligt att plocka dem och det känns fantastiskt att inmundiga dem, åtminstone oftast. För jag lyckades naturligtvis att mixa dem litet för slarvigt och brände mig på tungan... Det gäller att alltid vara medveten om vad man har med att göra.
Grön solkraft flyter in i ådror och väcker nån slumrande skogsande i mig. Det känns fantastiskt och jag känner en stor tacksamhet över att bränna mig på tungan.

Nässlor enligt Solöga. (Hennes växt- och djurböcker är fantastiska. De ligger alltid i väskan utifall att jag skulle få ett budskap som jag behöver tolkningshjälp med)
"Låt alltid kärleken vara en de av ditt liv. Visdom: Jag litar på omvärlden. Jag öppnar upp mitt hjärta. Det är tryggt för mig att ta emot och ge kärlek. Jag tar emot kärlek. Jag ger kärlek. Kärleken är alltid en del av mitt liv. Håll inte kärleken på avstånd på grund av dina egna rädslor".

Inga kommentarer: