tisdag 25 maj 2010

Fem år

Idag är det fem år sedan jag tog examen. Det är fem år sedan mina studier på sjukgymnastprogrammet på Lunds universitet tog slut.
Det är fem år sedan jag slutade plugga på universitet.
Det är fem år som gått väldigt snabbt. Jag har hunnit vända om, tänka om och sluta upp många gånger sedan dess. Det var en bra utbildning. Men jag var inte rätt person för ett bra jobb. Jag kvävdes innanför sjukhusväggar och av administration, regel och låga tak. Inga svettiga lår eller förtvinade muskler har ännu kunnat locka mig tillbaka till det. Men sjukgymnast är något man alltid är. Sjukgymnast är att kolla på hur alla människor går. Att vara sjukgymnast är att ha radar för alla som haltar och ett fokus på att alltid hitta lösningar. Jag är nöjd trots allt. Även om jag inte blev mer än detta.

I två och ett halvt år av dessa fem har jag ägnat mig åt annat än sjukgymnastik. Jag har mjölkat getter, pluggat på folkhögskola och samlat journalisterfarenhet.
Märkligt känns det. Fem år har gått. Men var?

Inga kommentarer: