tisdag 4 maj 2010

Örhänge med älva

Det här superfeminina örhänget är gjort av en liten metallplatta, ett gammalt bokmärke, flytande plast som stelnar, ett ljusorange höstlöv i plast från en loppis och en örhängskrok, litet tid och en gnutta kreativitet.
Jag tycker att det blev ganska tjusigt, även om det är svårt med pyssel just nu. Då jag kommer hem på kvällarna är jag vansinnigt okreativ. Jag vill bara ligga i soffan och titta på Svenska Hollywoodfruar, inte prata med någon, inte leverera, producera, aktivera, utan bara vara. Helst vill jag till och med bara lyssna på Svenska Hollywoodfruar och existera så litet som möjligt.
Alla verkar så sprittiga och lyckliga över våren, men jag känner mig långsam och som en igenmurad mussla. Det är litet jobbigt att inte vara i fas med tiden. Jag bara fryser, vill dricka te och sova. Och det gör jag också.

4 kommentarer:

Fia sa...

Va' du e' duktig Maria! Du får starta en i-netshop, så man kan shoppa av dig ;) Kram!

majjsan sa...

Åh gud så himla glad jag blir! Så himla värmande kommentar. Tusen tack.
Internetshop... ja, det kanske man skulle göra. Travarna med grejer bara växer där hemma.
KRAM!!!

Fia sa...

Gillar verkligen stilen på det du gör. Så himla sött, häftigt och annorlunda. Precis som du ju! Önskar att jag vore lika kreativ :) Kram!

majjsan sa...

Oh tack!
Jag försöker plocka fram den där kreativiteten, men det är alltid så mycket annat som kommer i vägen. Och då är det lätt att man glömmer bort alla idéer som vill ut!