tisdag 24 april 2012

Ljuset i tunneln

På rätt spår
Den här våren måste vara den märkligaste i mitt liv. Det är så mycket vår!
Jag hittar fågelbon på gården, ser maskrosorna på trottoaren växa sig större för varje dag. Det är som att löven verkar slå ut mer i år. Vårlukten är starkare, solen tydligare.

Även om ett par stadsduvor massakrerat min balkonglåda och slaktat så väl pelargoner som ringblommor och jättevallmo...

Det är som en stor vårstorm där all min gamla slitna värdelöshet är på väg att blåsas ut. Men samtidigt, mitt i allt stenhårt arbete med att göra upp med prestationsångestmonster och obeskrivliga fasor i skallen så blir de extra tydliga nu. Därför är det en orkan. Jag ser lugn ut på ytan, men det är mycket som rör sig under huden.
Men jag ser ljuset i tunneln. Jag gör faktiskt det. Även om det inte är så starkt som på bilden. Ännu.

Inga kommentarer: