torsdag 12 april 2012

Krossat porslin och förbjudna drömmar


Här har ett gammalt kaffefat från loppis fått sätta livet till. Men som tur är så tror jag på tingens reinkarnation. Jag har krossat det med hammare, slipat med två olika diamantslipar eftersom det är det enda som biter på porslin. Därefter har jag limmat på ett litet hänge och toppat hela härligheten med vit spets och ett satinband.

I en designmoralisk dispyt med mig själv måste jag, inte utan motstånd erkänna att jag är otroligt svag för shabby chic-stilen. Det är ju så härligt med vita spetsar, trasiga gamla saker, blommor och romantiska budskap.

Och det här är mitt bidrag. Det må strida mot allt vad god smak heter att hänfalla till shabby chic med sina orgier i vitt gullegull, dyrt skrot-vurmande och jävla carpe diem till höger och vänster. Så långt har jag inte gått ännu utan nöjer mig med att plocka russinen ur kakan. Och då är det frosseri i porslin och vit spets som gäller.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jag tycker den är helt undebar - Alice i underlandet -

majjsan sa...

Tack.
Och vilket bra sätt att se på det!
Den hamnade i ett helt nytt ljus hos mig nu! Tack!