fredag 3 december 2010

Jag måste konsumera

Jag tänker inte kalla det här avsaknadet av skapande, kreerande och pysslande för vare sig idéöken eller skapartorka. Det är inte en sådan period just nu. Det går inte att foga samman två pärlor ens en gång. De stöter ifrån varandra.

Istället är jag inne i en period där jag måste konsumera. Jag behöver böcker, tidningar, film, scenkonst och all tänkbar kultur. Dessutom är jag obeskrivligt hungrig hela tiden.
Jag får rysningar av andras ord och känner ett enormt sug av att konsumera litteratur.
Igår såg jag Låt den rätte komma in. Och det måste vara det absolut bästa jag sett på mycket länge. Jag vet att jag är litet sent ute då filmen kom redan 2008, men jag kan verkligen rekommendera den. Den är så bra att det gör ont. Dessutom gör Ika Nord ett superbt framträdande i rollen som Virginia. Och allt med Ika brukar ju vara helt underbart.

Inga kommentarer: