söndag 26 december 2010

Nio timmar

Tyvärr blev inte min tågresa någon smidig historia. Istället för tolv och en halv timme så tog resan 21 timmar. Jag har aldrig varit så försenad tidigare. Nio timmar. Iskallt var det och jag satt och skakade i min kupé.
Men stämningen var god. Förvånande god och det smälter även det frusnaste hjärta. Jag delade filt med en snäll man från Småland och hans snälla tax värmde mig.
Även om julafton till stor del firades på ett iskallt tåg så blev det himla bra. Och om inte annat så var det ännu bättre att komma fram till Östersund.

Och här gäller det att låtsas som att jag är på utlandssemester eftersom det bor en tarmparasit i vattnet. Så om man duschar med öppen mun eller gud-förbjude dricker kranvatten så får man diarré och miljarder parasiter i magen.
Det är väldigt svårt att komma ihåg. Så jag dricker mest vin och virkar...

Inga kommentarer: