onsdag 22 december 2010

Jag avslutar året med whiplash

Den här hösten har prövningarna duggat tätt. Havererad bil, vattenskada i halva lyan, uppfläkt sovrum,otaliga veterinärbesök, död råtta, tråkigheter på jobbet och så vidare.
Igår toppades det hela med att jag blir påkörd av en bil. Jag står vid ett rödljus och ska köra årets sista tre hundra meter för att parkera bilen. Men då smäller det.
Jag blir skärrad. Minns typ ingenting, bara att klockan är 17.53.
Bilen som körde på min har registreringsnummer 242...
Därefter börjar stelheten i nacken.
Det här är himla obehagligt, även om jag inte har speciellt ont så känns det väldigt läskigt.
Nu är det en och en halv timma till en läkare ska kolla upp det.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jag har också whiplash. Fick det i en mycket otäck bilolycka när jag gick tvåan eller ettan på gymnasiet. Hoppas att din whiplash inte blir så farlig! Min är inte jättefarlig om man jämför med många andras. Hoppas du mår bra.
/Fröken Lösslös

majjsan sa...

Men shit. Vad hemskt. Och vad vanligt det verkar vara med whiplash när man väl pratar om det!
Jag tror att jag har haft änglavakt, eller lite hjälp av mina skator eller något för jag känner mig rätt bra nu. Det hade kunnat vara så otroligt mycket värre.
Tusen tack för omtanken!
Hoppas att du ändå är okej.
kram