onsdag 16 juni 2010

Läppglans för den ganska händiga

Jag har alldeles för lätt för att ta ut mig på dagarna så att jag inte orkar pyssla på kvällarna. Det är väldigt dumt, för det gör att jag blir jätteirriterad för att pysselidéerna bara lägger sig på hög. Sedan ligger de där och surnar. En liten bot på det är att göra småpyssel i veckorna för att stilla kliande fingrar. Igår gjorde jag eget läppglans. Jag slängde ned litet ekologiskt vaniljpulver bland honung och hudsalva. I vattenbad smälte det jättebra. Sedan fick det stelna i små burkar.Sedan gjorde jag en variant med ros, för det var litet härligt somrigt. Och någon gång vill jag också känna mig så där härlig och rosig som annars bara andra gör. Själv spenderar jag oftast de soliga dagarna inne på svala loppisar eller i någon skog. Men i år ska jag ut i solen. Och då måste jag ha ett eget läppglans som luktar blommor såklart.
Med egna etiketter gav det verkligen en känsla av tillfredställelse.Det ser kanske inte mycket ut för världen och var heller inte svårt. Men det var verkligen värt att minipyssla litet.Jonas blev också inspirerad. Han gjorde en manlig variant med litet whiskey i. Det blev också jättebra. Även om det är litet falsk marknadsförning eftersom Lord Calvert inte är single malt whiskey. Men det kan man gott glömma bort tycker jag.

1 kommentar:

Elli sa...

hahaha så himla underbart!! du måste ju dessutom inte ha några som helst problem när någon surprisefyller år :) Hoppas vi ses snart.. sorry att jag sumpade idag, men mitt liv är lite oberäkneligt för tillfället. Men stor puss iaf!! vi styr upp snarast.