tisdag 15 juni 2010

Jag hoppas att enhörningarna stannar

Det finns så sjukt mycket inspiration där ute. Sherri Haab Jag har piggat upp mig själv med att köpa en bok av henne för att låta galenskapen flöda där hemma. Min förhoppning är att det ska funka. Snart snart.
Det finns så mycket som jag vill skapa med mina händer. Fantasin finns där, men den darrar. Jag är så rädd att den ska förblöda ut i alla stressade tankar om gps-koordinater, publikationer och viktigheter.
Jag är rädd att alla enhörningar, skumma blötdjur och tussiga gnagare ska slita sig loss och rymma från mig. De kanske blir trötta på att jag aldrig leker med dem och att de aldrig får plats i mitt kaotisk-pedantiska liv.
Jag blir så nervös av att vara duktig, vuxen, vanlig. Och så står jag där, tråkig och darrar på rösten. Istället för att bara vara och låta universums lungor blåsa liv i mig.
Ibland känns det skönt med en gnutta struktur. Jag tänker på lön, toapapper hemma, riktlinjer för ett vuxenliv. Men det är inte allt.
Det är fortfarande dödligt blommiga tapeter i köket och det mördar kreativiteten.
Av allt jobb och dåliga tankar så rinner fantasin, magkänslan och glädjen bort. Så ska det inte vara.
Jag måste hitta en strategi för att få balans. En nyckel.

Inga kommentarer: