lördag 17 april 2010

Vila i frid

Jag har nog aldrig tidigare blivit direkt ledsen eller berörd då någon artist dött. Men i torsdags kom beskedet. Pete Steele i Type O Negative är död.
Nu är jag verkligen riktigt ledsen och berörd.
Då jag såg dem på KB 2007 så såg han inte kry ut. Så på ett sätt är jag glad att jag hann se dem. På ett annat sätt hade jag hoppats att han skulle få leva ett långt och lyckligt liv. Fast samtidigt är det ett smärre under att han levde så länge som han faktiskt gjorde.
Type O Negative är ett band som legat mig varmt om hjärtat sedan någon gång i mitten på 90-talet.
Hans mörka, dystra röst och sagolika melodier.
Utvik i Playgirl och drogmissbruk struntar jag i.
Förra gången ryktet gick om att han var död så var det bara ett skämt.
Den här gången verkar det inte vara det.
Vila i frid!

(Om jag någon gång ska byta blodgrupp så är det nog nu...)

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag såg dom också på KB! :D

..vi minns det fina och vet att han har det bra nu med.

majjsan sa...

Det viktigaste är så klart att han har det bra nu.
Roligt att du också såg dem på KB.