tisdag 20 april 2010

Världen väntar nya råttor.

Jag och Jonas har två fina råttor. Kjell och Mao. Mao är litet försiktig medan Kjell är mer social. Fantastiska varelser båda två.
Råttuppföderskan som vi köpt Kjell och Mao av ville föra Kjells gener vidare.
Jag är så sjukt stolt.
Kjell fick träffa en ung råttdam. Kjell är litet gammal och vi har varit osäkra på om det blivit några bebisar.
Men igår fick jag veta att råttdamen är gravid och förhoppningsvis föds de små undren komplikationsfritt nu under veckan. Kanske redan imorgon.
Jag är så sjukt glad för det.

Ett eller två av råttbarnen kommer så klart att flytta hem till oss.
Succé.

2 kommentarer:

Elli sa...

jaa succé med råttbäbis! jag vill titta på den o kanske klappa på den lite? puss

majjsan sa...

Den finns ju inte än... Men så fort den är färdigbakad så är det självklart att du får träffa den! Och vi människor kan ju ses innan! puss