torsdag 11 mars 2010

Orange i vardagen

För att färgen orange ska påminna mig om att vara i balans så har jag sytt in några pärlor i håret.
Det ser inte sådär värst vuxet ut, men jag tycker att det känns väldigt bra iallafall. Jag vill påminna mig om att jag inte vill känna mig splittrad. Jag vill inte vara den som förespråkar lugn och ro mest av alla jag känner men samtidigt är den som jobbar över mest och aldrig klarar av att säga nej eller be om hjälp. Jag hatar den splittrade paradoxen. Och de här ovuxna pärlorna i oordning i mitt hår ska påminna mig om det.
Nu kommer jag inte undan insikten.
Orange representerar navelchakrat.
Och navelchakrat står för självförtroende, moral, spontanitet, lust, kreativitet, ambition, konstnärsskap.
Obalans här kan innebära tappad ork och livsvilja, splittrad.

Det kan man se som bara flum och dynga.
Eller så kan jag välja att se det som något tänkvärt som jag kan och borde jobba med.
Jag väljer det senare.

Inga kommentarer: