torsdag 11 mars 2010

Jag är en mördare

Vad kan det för finnas för mening med att köra över en katt?

Jag har gjort det.
Jag körde inte fort. Det var inte halt och den sprang rakt ut i vägen och ...under bilen.
Det är fruktansvärt.
Jag hann inte stanna och katten dog.
Det värsta är att bilen som kom efter mig också körde på katten. Jag såg det i backspegeln. Jag såg hur den var svart och alldeles mjuk.

Jag kan fortfarande inte föreställa mig känslan av hur det är att döda en katt. Men jag har gjort det.

Jag minns nästan inget av kvällen. Jag ringde polisen och sen bara grät jag så att det började sticka i hela ansiktet.
Om dödsstraff fanns så skulle jag vilja ha det nu.

Jag känner mig som världens sämsta människa fastän alla säger att jag inte gjort något fel.
Något är väldigt fel om man kör på en katt.
Kan jag få det ogjort så gör jag gärna det.
Jag är så ledsen.
Förlåt katten.
Förlåt.

Och varför spelades Twin Peakslåten på radion precis innan det hemska hände?

2 kommentarer:

Anne Solveig sa...

Kanske visste katten vad den gjorde... kanske ville den till katthimlen.. kanske skedde det som skulle ske... vem vet... jag tror att var än katten är så vill den att du ska känna dig lycklig och utan skuld... kram från Anne

majjsan sa...

Tusen tack för alla förstående och tröstande ord. Det är så enkelt att ta på sig allting själv...
Tack. Jag blev verkligen innerligt varm och glad för din kommentar.
kram
/majjsan