måndag 2 juli 2012

Ufo

Idag är det världsufodagen. Jag firar det delvis genom att känna mig som ett.
Men det är också en dag att fira bortommänskligt tänkande, tänkande utanför boxen och oidentiferade flygande föremål. Clas Svahn är inte så impad över den här dagen utan tycker att man bör fira 24 juni som världsufodag istället.
Jag tycker inte att det ena utesluter det andra. Och tänkande utanför ramarna kan nästan inte uppmuntras nog mycket i tider som dessa.

Jag firar också genom att önska att jag var en rosenbuske och inte en människa. Idag hade det passat mig mycket bättre att vara vacker på håll, ha stickande taggar till kompakt försvar så fort någon närmar sig. Vara oberörbar, ointaglig. Dessutom hade jag haft rötterna långt ned i jorden och känt mig alldeles stadig.
För idag är en sådan där dag då huden känns alldeles för tunn och inte ens glass hjälper!

Inga kommentarer: