tisdag 3 juli 2012

Sommarlov

Nu tar jag sommarlov, semester och ledigt från mitt ena jobb. Jag kommer att jobba lite grann med webben på tidningen Nära som vanligt, men i övrigt är det bara vin, sovmorgon, romaner och jag vet inte vad som väntar.
Imorgon åker jag till Roskilde. Ledigt, brus, ljud, ljus, människor och träning på att befinna sig i stormens öga.

Eftersom jag på sista tiden har ägnat mig alldeles för mycket åt jobb och alldeles för lite åt kontemplation och gröna växter så har vissa av mina kruk-burna vänner gått bort i värmen. Jag vet faktiskt inte ens om jag kan skylla på värmen, men en del blommor har helt enkelt dött...

När nu blomvattning ska ske av en kompis så har jag inte hunnit ta bort de vissna växterna ännu, så jag har märkt ut de döda med lappar...

Inga kommentarer: