söndag 1 juli 2012

Armband i söt gammal spets

Mer på det sockersöta temat här. Jag har gjort en armledsvärmare, eller kanske snarare ett armband. Det är gjort av en gammal virkad duk, ett par olika sorters spets, knappar som jag hittat på mina föräldrars vind. Oklart hur gamla knapparna kan vara, men de har tillhört min farmor så antagligen är de supergamla. Armbandet sätts i hop med hjälp av en blomformad knapp och ett satinband. Rosett av vitgrå spets döljer sömmen. Jag gillar många nyanser av vitt.





2 kommentarer:

Linda sa...

Efter att jag förundrats över dina senaste alster kan jag bara ännu en gång konstatera att du är en stor konstnär, Majjsan. Gillar din sockersöta sida lika mycket som den lite mörkare. Fint att du välkomnar båda;)

Kram

majjsan sa...

Det värmer verkligen. Så glad jag blir.
kramar