söndag 1 juli 2012

Porslin

Porslinsmålning anses kanske inte som den mest hippa fritidssysselsättningen 2012. Obegripligt tycker jag i en värld där cupcakes, knyppling, surdegsbröd och papiljotter vinner allt större mark.
Porslinsmålning är förutom avkopplande och riktigt roligt faktiskt ett kul sätt att göra smycken.
Och man måste inte måla blommor eller ens ha gått estetisk linje på gymnasiet för att prova. Det verkar heller inte finnas någon nedre åldersgräns för när man kan tycka att det är kul. Jag är 30 och tycker att porslinsmålning fyller mitt liv med allra största mening.

Jag har bara målat på vanliga dekorporslinsbitar som man kanske egentligen ska ha i blomkrukor eller så.

De här tre ska bli till halsband. Jag ska bara limma på hängen och ge dem kedjor så kan de bli mänskliga följeslagare vilken dag som helst.

Från vänster hittar vi: Furry eyes, ancient inspiration och blue.

Inga kommentarer: