onsdag 31 augusti 2011

Hej då augusti

Nu är augusti snart slut. Det är en av mina absoluta favoritmånader, även om jag gillar alla månader och årstider. Men just den där varma augustiluften där det nästan går att höra hösten som viskar om sitt intåg är speciell. Stora löv som sveper in träden i en sista grön omfamning innan avslutningsfyrverkeriet. Och jobbstart efter semester, skolstarter och rotfruktsveckor i butikerna. Jag tycker om det.
Jag njuter av att vardagen är tillbaka. Min resa har varit alldeles underbar på många vis. Men att vara tillbaka i soppkokartänkande, jobbfunderingar, höstplaner, kvällskurs i fotografi, filmkvällar, pysselkvällar, tjocksockstider och måndag-till-fredag-liv är alldeles underbart. Det är klart att jag uppskattar att vara ledig, men jag njuter också av att vara tillbaka i vardagens neongrå lunk.