torsdag 24 februari 2011

Glittrande murgröna

Här har jag penslat silverlerepasta på ett murgrönelöv. Sedan har jag bränt med en butangasgrännare tills lövet brann upp. Kvar blir mönster, skiftningar och illusionen av ett löv. Det är som en avgjutning kan man säga.
Jag gjorde också ett litet hänge så att jag kan använda lövet som halsband.
Det fick jag lära mig på kursen. Men nu är jag sugen på att pensla ben och andra organiska material för att försilvra dem. Det bygger på att orginalet förintas till förmån för den ädla kopian.
Men eftersom silverlera är lite dyrt så är jag en smula nervös för att prova med risk att det ska gå åt helvete.
Det är ingen som vet vid vilken temperatur ben/skelett brinner?

2 kommentarer:

Sofia sa...

jag älskar murgröna - fullkomligt älskar det . Jag vill lära mig göra detta ........... vet dock inget om bentemperaturer tyvärr

majjsan sa...

Maximal temperatur för vad ben tål ska jag ta reda på! Det kommer!
Och vad gäller silverleran så lär jag gärna ut det pyttelilla som jag kan!
:)