torsdag 9 juli 2009

Fångad


One day I'll grow up, I feel the power in me.

Det kommer jag inte att göra om jag stannar här på sjukhuset. Med sekretessrespekt är inte det här någon sjukhusblogg. Tyvärr. Idag önskade jag att det var det. På sjukhuset är det sorgligt, sjukt och hemskt.

Som ett mögligt strössel på det hela så fungerar för många saker litet för dåligt.
Jag begriper inte hur en sådan stor och gammal organisation som sjukvården kan tillåtas att fungera så här dåligt. Brutna ben och en bruten själ kan inte läkas innanför de här väggarna. Och ingen vet var de ska läkas. Resursbrist.
Det enda som det finns i överflöd är tårar. Och alla jävla tabletter.

Vad som än händer så bli inte sjuk.
Hälsan och hoppet ska jag vara rädd om.
Håll hårt.

1 kommentar:

Elli sa...

Det där låter bara så jävla hemskt.. Fast om du blir galen på sjukhuset så är du iaf nära vård, den sunkiga vård som nu svea erbjuder. Bättre än inget?
Du, sugen på fest med temat "havet" på lördag? Du kan klä ut dig till en sån där taggig fisk t.ex :) JAA! aight, see u soon.. Ska vi ta o styra upp en magasin-rekar-dag/stund snart oxå?