fredag 17 juli 2009

Enhörning eller ett skott i tinningen



Ensamheten har sin gilla gång. Jag är ändå så hes så att jag inte kan kommunicera med min röst. Jag tejpar lister och ska snart förvandla mitt sovrum från ett white trash-kaos i ljusgrönt med blomsterdetaljer till ett rostrött drömlandskap av skönhet och nya idéer som inte luktar ålderdomshem eller billig kinesisk plast.
Det är svettigt men det känns bra att bringa ordning i kaoset.

Fortsätter att utforska mitt kraniums kungadöme och börjar få litet kläm på det här med lucida drömmar. Jag kan göra vad som helst i drömmen och mitt mål är att snart rida på en vit enhörning i universum.
Av vad jag läser så är det många som rekommenderar helt andra aktiviteter när möjligheten att välja precis vad som helst. Det är ju bara din egen fantasi som sätter gränserna i de medvetna drömmarna.
Bland rekommendationerna hittar jag; mörda, våldta och att skjuta sig själv i huvudet.
Är det verkligen det man vill helst när precis hela världen ligger framför dina fötter.
Dags att sova en stund och då ska jag leta efter den där enhörningen....

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Åh! Jag vill oxå kunna styra mina drömmar. Du får gärna ha lektioner i din blogg ;) Trevlig helg!

majjsan sa...

TACK!
Bra idé med lektioner i lucida drömmar. Men jag är ju också nybörjare och kan inte så mycket. Men ska dela med mig av tips och tillvägagångssätt nästa gång jag lyckas komma in i den lucida världen.

Ellinor sa...

Men då kanske vi kan öva ihop :)En studiecirkel i lucida drömmar :D

majjsan sa...

Låter som en sagolik plan tycker jag. Det är så enormt svårt att motivera sig själv eftersom det krävs en hel del träning. Typ i att komma ihåg sina drömmar och sådant. Och det är inte varje dag man har motivationen på topp. ;)