tisdag 17 februari 2009

Välkommen Apodemus agrarius


Sverige har fått en ny djurart. Det är inte varje dag. Inte vad jag känner till i alla fall. Det kan hursomhelst inte vara varje dag som Sverige får ett så här sött djur!
Jag önskar brandmusen oändligt välkommen till vårt land och hoppas att de kommer att trivas.

Nu ska jag iväg på mingel med Music Doc och det är jättenervöst. Jag kan ingenting om mingel. Men jag misstänker att det kan vara bra att tvätta luggen och att öva litet på att le innan.
Och ska försöka komma ihåg att inte bära vapen. Stämningen kan bli litet frostig då befarar jag.

1 kommentar:

Gebbe sa...

Hej där - en liten hälsning från musens "pappa".
Tre möss finns numera i terrariet och alla mår bra men längtar till våren och på att få komma ut!

Gebbe

http://www.gebbe.com