söndag 19 februari 2012

Underjordiska varelser



Det hade inte varit omöjligt att misstänka att det här skulle vara mitt yttersta bevis på utomjordisk existens. Men det är det inte. Jag har fortfarande inte sett, eller i alla fall fångat något på bild som jag skulle hävda vara av bortomjordisk härkomst. Det här är maneter från Audubon aquarium i New Orleans.
Det är inte fel att låta sig inspireras av maneternas tillit på att strömmarna för dem dit de ska, att allt kommer att ordna sig. Att bara vara gelé och nöjd med det. Inget motstånd, utan en fullständig tillit till oceanen. Jag känner att jag själv har en del att lära i den frågan.
Precis så dimmig och suddig som vardagen kan kännas blev den här bilden. En blick in i flera världar, dimensioner som skuggar sig själv. Ibland får jag vara lite abstrakt.

Inga kommentarer: