fredag 29 juli 2011

Gröna pulsvärmare behöver inte längre skämmas

De här virkade armvärmarna gjorde jag på semestern hos far och mor i Östersund. I normalfallet hade de här virkade armvärmarna inte fått se internets ljus och troligen inget annat ljus heller, eftersom de skulle ha räknats som "ihoprafsade saker". Det ihoprafsade är enkelt, ofta glatt, men inte proffsigt och inte alltid genomtänkt. Det är saker som jag bara gjort. Saker som kommit automatiskt.
Men nu är alltså censurens tid förbi. Nu ska även och kanske framförallt saker som kommit till i lätthet och flöde se ljus. Jag har ju tyckt att det ihoprafsade inte varit lika värdefullt, men den distinktionen ska nu bort. Och därför syns de nu här. Tredubbelt.Armvärmarna/handledsvärmarna är virkade i växtfärgat garn som jag köpt på second hand. Pingstkyrkans second hand i Torvalla som jag tycker är ett av Sveriges absoluta prylmeckan. Ibland när jag handlar där så blir notan så låg att jag nästan skäms.
Knapparna har jag hittat i mammas knappburk. Jag fick ta dem.

1 kommentar:

Sofia sa...

och det ironiska är att de skulle kunna säljas för multum i designeraffär ngnstans grundat på saker som "charmigt, genuint, hantverk, känslofyllt ..."