tisdag 11 november 2008

Flykt till förbättrad framtid


Besvikelse utbröt över hur dålig jag är som inte har något körkort och att detta faktum minimerar mina chanser till självförsörjning. Arbete. Att tänka på arbete och att oroa sig för pengar är vidrigt. En snabb mental härdsmälta och ett lån senare är det nu bestämt, bokat och definitivt.
Måndag 8 december 10.15 ska jag träffa en körlärare som heter Roger. Jag ska spendera två veckor i Östersund och panikfixa körkort. Så får det bli. Och sedan ytterligare två veckor som jag hoppas att jag kommer att få kalla fritid.
Jag ska spendera sammanlagt en månad i Jämtland. En månad i de kalla grottornas land. Snö och granar. Halka, mörker och älgar.
En hel månad borta från söta Jonas och alla fina vänner och den skånska pseudovintern.
Men gör jag det inte nu är jag för evigt dömd till körkortslöshet och en högst trolig livslång arbetslöshet.
Hoppas att jag är en av de människor som kan klara av att lära mig köra bil.
Annars tror jag inte att det ska vara helt omöjligt att komma över en burk arsenik.

(Bilden kommer från Hoverbergsgrottan, en av de största grottorna i Jämtland. Det är 20 meter i tak och det var pampigt. Och rått och kallt fastän jag var där i juni. Foto: Jonas Sandberg)

3 kommentarer:

Anonym sa...

heja heja körkort du kommer klara det fint!

Elli sa...

Lycka till Maria! Och skippa arseniken allright! mucho lööv

T sa...

Cool! Jag har också varit i Hoverbergsgrottan. Fick inga såna där snitsiga bilder. Mer stort blixtblänk som visar en stenvägg..

Men du kommer klara körkortet galant! Klarade jag så klarar du, garanterat. Kram